Mi a célja a honlapomnak?
Ha többet szeretnél a szaktudásomról tudni, mint a LinkedIn vagy Meta fiókom tartalma, akkor ezen keresztül lehetőséged nyílik jobban megismerni.
Valaha fizika-technika-számítástechnika szakos középiskolai tanárként indultam, de az informatika gyors fejlődését követni egyekezvén főiskolán informatikai tudást plántáltam hallgatók fejébe, majd informatikai vezetője voltam egy japán multinak. Itt találkoztam először a folyamatos fejlesztés (CI) japán módszertanával és tanulhattam a legjobbaktól az akkoriban még viszonylag új szakmát.
A következő munkahelyemen, egy holland multinál a World Class Manufacturing (Solving Efeso módszertan), majd az Operational Excellence (McKinsey módszertan) tudást sajátíthattam el a terület helyi vezetőjeként. Az elmélet és gyakorlat elsajátításában kiemelkedő tudású európai szakemberek támogatását élvezhettem.
Hogy teljes legyen a kép, ezért Lean-menedzser képzést is végeztem. Jelenleg egy gyógyszeripari multinál az OPEX területen dolgozom, ahol tudásomat Black Belt-es Six Sigma minősítést elérve bővítettem.
Hogy miért gondolom az OPEX-et a leginkább alkalmasnak? és miért nem inkább a talán sokkal inkább ismert LEAN-t?
A lean-megvalósítások többsége azonnali eredmények elérésére fókuszál, mert az eredményeket rövid távú pénzügyi szemlélet alapján ítélik meg. A fenntartható eredményesség, siker érdekében azonban a munkahelyi kultúrát kell megváltoztatnunk, bele kell építsük a folyamatos fejlődésre való igényt, meg kell tanítanunk az OPEX eszköztárának alkalmazását és alkalmas munkahelyi struktúrát kell kialakítanunk.
Hiszek benne, hogy a fenntartható eredményeket elérni kívánó, a dolgozóival szemben is felelősséget érző vállalat számára az OPEX, azaz a működési kiválóság programjának megvalósítása a megfelelő út. A munkavállalók megtartása, bevonása a fejlesztésekbe, tudásuk fejlesztése, a dolgozók tulajdonosi szemléletének formálása a jelenlegi legfontosabb kihívások.
A McKinsey által kidolgozott Operational Excellence program szakértő végrehajtása garancia egy vállalat sikerességéhez. A lean, TPS / TPM, WCM alapvetéseire építő, az eszközökön kívül a dolgozói gondolkodásmód és viselkedés formálására, valamint a megfelelő menedzsment infrastruktúra kialakítására is jelentős hangsúlyt fektető rendszer kiépítése kulcs a sikerességhez.